2023. július 11., kedd

, , , ,

TikTok tippek íróknak – Marketing tippek 4.



A TikTok egyre népszerűbb tartalommegosztó oldal. Az olyan írók, mint Sarah J. Maas és Colleen Hoover a TikTok legnépszerűbb szerzőivé váltak, és az utóbbi időben a könyvekkel kapcsolatos videók olyan mértékben váltak sikeressé, hogy maga a TikTok is tervezi, hogy a jövőben könyvek kiadásába kezd. 

Azonban ahhoz, hogy valaki sikeres Tiktoker legyen, előbb meg kell ismerkednie a platformmal, hogy olyan tartalmakat tudjon készíteni, amivel képessé válik felhívni magára a figyelmet.

Fontos, hogy mindig maradj hű önmagadhoz. Követhetsz trendeket, azonban ilyen esetben is lényeges, hogy magadat add. Csak így maradhatsz hiteles.


TikTok-fiók létrehozása 

Hozz létre egy TikTok-fiókot!

Google Play

App Store


Ha kész vagy, kezdheted is a felfedezést.

A képernyő tetején két lehetőséget látsz Követés, Neked. A Követés alatt csak azoknak a videóit látod, akiket követsz, míg a Nekednél azokat, amiről a TikTok úgy gondolja, érdekelhet téged. Érdemes ez utóbbit használni, mert így a felkapott videókról, új trendekről sem maradsz le, ami szintén segíthet a tartalmak gyártásában.

A neked nem tetsző tartalmaknál tartsd hosszan rajta az ujjadat, amíg egy menü fel nem jön, és ott jelöld be a „Nem érdekel” meghasadt szívet. Így a jövőben egyre kevesebb hasonló tartalmat fogsz látni, és ha minél többször jelzed, idővel egyet sem.

A képernyő jobb oldalán az alábbiakat találod:

1. Profilkép, alatta kis pluszjellel – A tartalom készítőjének profilja, és ha a kis plusz jelet látod, még nem követed. Amennyiben követni akarod, akkor nyomj a profilképre és az új oldalon válaszd a „Követés” lehetőséget.

2. Szívecske – ha erre rányomsz, akkor kedvelted a videót. Ezt (is) figyelembevéve fog innentől videókat lejátszani neked a TikTok. (Az algoritmus azt is figyelembe veszi, hogy egy videót mennyi ideig nézel, és ez alapján fog újabb videókat mutatni neked.)

3. Párbeszéd buborék három pöttyel – itt tudsz a videóhoz hozzászólni.

4. Mentés jel – a videót későbbi megtekintés céljából a kedvenceid közé mented, így bármikor könnyedén újranézheted.

5. Megosztás – ha nagyon tetszik a videó, akkor több platformon is megoszthatod (Facebook, Instagram, Twitter stb).


Tippek

Amennyiben eleinte ötlettelen vagy, nézd meg asztali számítógépen Discover oldalt, ahol új tartalmak, trendek és kategóriák találhatók.

Görgesd végig, így megtudod, hogy a TikTok közösség milyen tartalmakat szeret. Nem kizárólag az aktuális trendet láthatod, hanem azt, hogy milyen kivitelezésű tartalmakat kedvelnek, ezáltal eltervezheted, hogy a saját tartalmaidat milyen megoldással készítsd el.

A trendek naponta változhatnak. Ami tegnap népszerű volt, holnapra már elfelejtik. Azonban nem szabad, hogy ez befolyásoljon. A trendek követése csakis arra jó, hogy ötleteket meríts a saját tartalmaidhoz.

Ha az emberek a Witcherről beszélnek, és te is szereted, akkor beszélj róla. Ugyanígy az olvasási élményeidről vagy a történetírással kapcsolatos élményeidről. De megoszthatsz recepteket, aminek elkészítését videóra veheted.


Miről posztoljon az író?

Bármiről, ami érdekli! Filmek, könyvek, írás, új történet, főzés, sport, kirándulás, nyaralás, emberi jogok stb.

További ötletek:

Ki fog engem olvasni? 2. – Marketing tippek 3.

Írói oldal - Marketing tippek 2.

Ki fog engem olvasni? - Marketing tippek 1.



Hogyan lehetsz egyedi 

Ahogy az írásban is. 

Ne azt másold, ahogy egy másik sikeres Tiktoker adja elő magát, mert az nem te vagy. Kell egy kis idő, amíg ezen a platformon is megtalálod, mivel tudod megszólítani az embereket, és a videókra érkező 💗-ék alapján láthatod, mi tetszik nekik. Ahogy azt is látod, a videóidat hányan mentették le újranézésre.


Tartalom készítése

Tartalom készítését többféleképpen tudod megoldani.

Az egyik megoldás, hogy videót vagy fényképet készítesz és azt teszed közzé (például ahogy sétálsz a csendes napnyugtában vagy a könyvfesztiválon).

Képeket adsz az alkamazáshoz és abból készítesz tartalmat.

Telepíted a CapCut alkalmazást, ami a kép- és videószerkesztés széles lehetőségeit kínálja, amivel igazán személyre szabott tartalmakat készíthetsz.


A hashtagek használata 

A hashtag (#valami) használata a TikTokon kiemelten fontos, mivel a keresőmotorok és a felhasználók ez alapján könnyebben találják meg azokat a tartalmakat, ami érdekli őket vagy a TikTok algoritmusa nagyobb eséllyel jeleníti meg olyanok előtt, akik érdeklődnek az olyan tartalmak iránt, amit készítesz.

Ne használj túl sok hashtaget egyetlen bejegyzésben.

 

Írd le a tartalmat

A TikTokba való feltöltéskor a videóhoz rövid leírást adhatsz, ami elősegíti a videó tartalmának jobb érthetőségét.

Törekedj arra, hogy egyszerűen fogalmazz, mégis érthető legyen.

"Ez az új könyvem." - Nem túl informatív.

"Az új könyvemtől még a szerkesztőm is padlót fogott." - Már több kattintást kaphat. 😊


Tartalom megosztása platformok között 

A TikTokon közzé tett tartalmat más közösségi oldalakon is meg tudod osztani.

A megosztással elősegítheted, hogy például a Facebook követőid a TikTokon szintén kövessenek, és mellette a Facebook oldalon a megosztott tartalmat látva akár új követőket is szerezhetsz.


Légy aktív!

Ne csak a tartalmaidat tedd közzé, hanem ha követsz másokat, akkor szólj hozzá a tartalmaikhoz.

Válaszolj a videóidhoz szólóknak. Ez nem csak udvariasság, de segít a közösségi média rangsorolásának növelésében is, és a követők szeretik, ha foglalkozol velük (ezt bármelyik közösségi oldalon érdemes megtenni 😎).


Kísérletezz!

Nem minden tartalomra lesznek vevők azonnal az emberek. Találd meg a hangod és azt a stílust, ami tetszik az embereknek.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése