2023. július 24., hétfő

, , , ,

Miket posztolj íróként? 1. – Marketing tippek 5.



Elsőre könnyűnek tűnhet, elvégre íróként az elsődleges, amiről szinte bármikor posztolhatunk, az maga az írás, az íráshoz fűződő viszonyunk és maguk a történeteink. Azonban ez nem minden esetben elég, mert van, amikor az olvasóknak ez kevés, és ennyivel nem nyerjük meg őket.


Tehát, hol is kezdjük?

A szokásosnál: Mi a célunk? Mit akarunk megmutatni az olvasónak? Az írót? A magánembert? Vagy a kettő egyvelegét?


Miért nehéz az írónak reklámoznia saját magát?

Sok író küzd azzal, hogy a könyvét reklámozza, és nem csak azért, mert azt sem tudja, hol kezdje.

Rengeteg tanácsot kapunk mindenhonnan, hogy posztolj, beszélj a könyvről. Vagy arról, ami téged, mint írót érdekel.

Oké, írok egy posztot az amerikai és a hazánkban ismert csótányok életciklusáról, vagy az agyrágó bogárról, ami átveszi az áldozata felett az irányítást és így jut élelemhez.

Sikeres lesz?

válasz: Attól függ.

"Attól, hogy hogyan írod meg."

Történetíróként azt mondhatnánk erre, hogy mi sem egyszerűbb. Vagy mai megfogalmazással:

"Fogd meg a söröm!"

Pedig ez egyáltalán nem így van. A reklámszöveg írását ugyanúgy, ha nem jobban, meg kell tanulni, mint a történetírást. Elvégre azért írjuk, mert van vele egy célunk. Minimum annyi, hogy felkeltsük az érdeklődést, amit követésre tudunk váltani.

Tehát megint eljutottunk oda, hogy mi a cél. Ez határozza meg a szöveg felépítését és tartalmát.

De lépjünk vissza kettőt, mielőtt még elkezdünk mindenféle posztokat írni.

Mielőtt bármit írunk, posztolunk, határozzuk meg, milyen célt akarunk elérni. Kit vagy mit akarunk előtérbe tolni? A könyvet, az írót, az embert? Mindegyik esetében elérhető az a cél, hogy a követőket vásárlóra váltsuk. Viszont a cél nem csak a posztok tartalmát határozza meg, hanem a szöveget is, amit és ahogyan írni kell.


Lássunk neki

Amikor Facebook vagy weboldaladon írsz egy bejegyzést, mindig szem előtt kell tartanod a célt, mert ez fog mankót adni ahhoz, hogy hogyan írd meg a szöveget.

Felmerült benned a kérdés, hogy egy csótányokról szóló poszttal, hogyan érhetnéd el ezt a célt?

Akkor most kapsz egy írói feladatot. Írj egy posztot a csótányokról, amivel szerinted eléred azt a célt, amit kitűztél.

Rá fogsz jönni, ez nem megy csak úgy. Ehhez érteni kell. Kívülről kell látni magadat, a könyvedet; külső szemlélőként kell tekinteni a teljes folyamatra, amit íróként végzel. Plusz háttérkutatást kell végezned a poszt tartalmával kapcsolatban, azaz, itt is igaz, hogy arról írj, amit ismersz.


Képes vagy rá?

Amennyiben igen, akkor képes vagy jól menedzselni magadat.

Amennyiben nem, 1. tanuld meg hogyan kell, 2. keress és bízz meg egy szakembert.

Igen, a pénz mindig szűk keresztmetszet.

Ilyenkor marad az, hogy írj, amiről szeretsz beszélni, ami érdekel téged.


Régi ismerős

Egyik megoldás, ha úgy kommunikálsz a követőiddel, mint a régi barátokkal. Ez nem jelenti azt, hogy minden intim titkodat elárulod, hanem kizárólag a szöveg stílusának kell ilyennek lennie. Már ha szeretnéd közel engedni magadhoz őket (vagy kérj segítséget a ChatGPT-től vagy a Bing AI-tól, hogy fogalmazzanak meg egy adott tartalmú posztot közvetlen stílusban, majd ezt formáld át a sajátodra).

A másik lehetőség, hogy mindig beszélj arról, ami téged foglalkoztat (Barbie vagy Oppenheimer film, a könyvek lefóliázása és szelektálása stb.), így azok a követőid, akiket ez szintén foglalkoztat, párbeszédet indítanak veled és a többi követővel. Így kialakul egy kis közösség, akik valamilyen ponton kapcsolódnak – szorosabb elköteleződés.


Kérdezz!

Kérdezz a követőidtől, legyél kíváncsi rájuk, a véleményükre. Például: csavart vagy gombócos fagyi? és miért az? puncs vagy vanília? és miért?

És így tovább.

Tehát mindamellett, hogy írsz arról, ami téged érdekel, a követőidre is fordíts időt, ne csak egy néma tömeg legyen, aki követ téged. 

Bár a néma tömeg jobb, nem kell foglalkozni velük. 😂



Igen, introvertált íróknak a fent leírtak felérnek egy kínzókamrás időtöltéssel a nyújtópadon vagy a vasszűzben. De csináljatok úgy, mint az egyik karakterem: Egyszer mindent ki kell próbálni – és a sínekre vetette magát. 


Tovább is van, mondjam még?

Látogass vissza jövő héten, ahol folytatom és bővebben kifejtem ezt a témát.


További ötletek:

Ki fog engem olvasni? 2. – Marketing tippek 3.

Írói oldal - Marketing tippek 2.

Ki fog engem olvasni? - Marketing tippek 1.

TikTok tippek íróknak – Marketing tippek 4.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése