2024. február 9., péntek

, , , , ,

Milyen egy jó bejegyzés?


Milyen egy jó bejegyzés?

Rövid, tömör és érthető. Az emberek ideje véges, ráadásul a digitális platformokon való tartalmak olvasásánál a figyelem kevésbé koncentrált, mint nyomtatott szövegnél (ezt kutatások is bizonyították). Ezért, amikor bejegyzést vagy cikket írsz, törekedni kell, hogy az ne legyen hosszabb 6-800 szónál.

Azonban nem csak a terjedelem a lényeg, hanem a szöveg felosztása is. Vagyis törekedni kell arra, hogy egy-egy bekezdés hossza 40-60 szó hosszúságú legyen. Ez szintén a digitális tartalomfogyasztás közbeni koncentrálási képességgel van összefüggésben.

Alkalmazz címsorokat

A címsorok segítik a tartalom átláthatóságát, ahogy abban is, hogy az olvasottak jobban értelmezhetőek legyenek. Ez szintén a digitális tartalomfogyasztás közbeni koncentrálási képességgel van összefüggésben.

Ismétlés

Észrevetted, hogy egy adott állítást eddig már háromszor ismételtem el? Az ismétlés többnyire olyan megoldás egy bejegyzésben, amivel a mondandót erősítjük, ezáltal a közvetíteni kívánt tartalom jobban megmarad az olvasóban.

Ne vidd túlzásba

Ezt az ismétlésre értem. Ha túl sokszor alkalmazod (a kulcsszavakhoz hasonlóan - ami amúgy a korrektorok rémálma, mint szóismétlés probléma), pont az ellenkező hatást éred el, ezért elég nagy lesz az esélye, hogy a tartalomfogyasztó félbehagyja az olvasást.

Ha jól alkalmazod az ismétlést, eléred a célodat, hogy az olvasó figyelme a szövegre összpontosuljon, mivel az ismétléssel meggyőzted, hogy ez olyan tartalom, amire neki szüksége van, ami segítséget tud neki adni arra a problémára, amit megoldani szeretne.

Jelen esetben arra, hogy milyen egy jó bejegyzés.


Tartalmi elemek

Erre nem térek ki, mivel nehéz meghatározni, hogy egy-egy bejegyzés adott téma esetében milyen tartalmi elemekkel rendelkezzen. Ez nagyban függ a téma feldolgozásának mélységétől. Amennyiben gyorsan használható tippeket szeretnél adni, nem kell doktori disszertációt, de még szakdolgozatot sem összehoznod.

Ahogy a bejegyzés elején írtam: rövid, tömör és érthető.

Amennyiben tudjuk, hogy a kifejteni kívánt témát nem lehet az ebben a bejegyzésben leírt séma szerint megírni, akkor a következőt tehetjük:

Tervezés

Tervezzük meg a bejegyzés felépítését. Kapni fogunk egy szerkezeti egységet. Adjunk minden főbb szerkezeti elemnek egy címet. Ezt követően minden címmel rendelkező elemet bontsunk további alcímekre. Amennyiben még mindig elég terjedelmesnek ígérkeznek a szövegek, próbáljuk meg még tovább bontani.

Figyeljünk arra, hogy három mélységnél tovább ne bontsuk! (cím, alcím, másodalcím - vagy: cím, címsor1, címsor2)

Nos, ha nagyon bő lével szeretnénk szöveget írni és ezért három mélységig tudunk szerkezeti egységeket létrehozni, a következő a feladatunk. Nézzük meg az első szintek szövegeinek hosszát. Amennyiben ezek már elérik a kívánt 6-800 szó terjedelmet, akkor nincs mit tenni, ez lesz a bejegyzés egy része. Vagyis a bejegyzést több részben publikáljuk, és minden rész végére oda lehet írni, hogy a következő ekkor és ekkor kerül közzétételre. (Visszatérő látogató szerzés, és minél többször tér vissza, annál elkötelezettebbé válik, annál könnyebben osztja meg az oldal tartalmait.)

Kategória

A kategória segít meghatározni a tartalomfogyasztónak, hogy milyen témát dolgozz fel adott bejegyzés, így eldöntheti, hogy számára releváns információkat tartalmazhat-e. Ez közel olyan, mint irodalomban a zsánerek és alzsánerek.

Címkék

Vannak egyezések a címkék és kategóriák között, azonban teljesen más funkcióval bírnak. A címkék azt hivatottak jelölni, hogy magában a tartalomban milyen témák kaptak helyet, mikre helyezte a hangsúlyt a szerző. A címkék általában inkább hívószók, horgok, amivel fel lehet kelteni az olvasó figyelmét a tartalomra.

Példa: kategória - lmbtq, címke - transzszex, szexualitás, szexuális élet, transznemű


Használj ütőképes tézismondatot

Ütőképes tézismondat

Példa témára: A mesterséges intelligencia (MI) hatása a jövő könyvpiacára.

Tézismondat: A mesterséges intelligencia forradalmasítani fogja a regényírást.


További lehetséges tézismondatok:

  • Az MI automatizálni fogja a könyvkiadás nagy részét.
  • Az MI könnyebbé fogja tenni a regényírást, de ezekhez fejlett technológiai ismeretek szükségesek.
  • Az MI-nek köszönhetően az írók jobban összpontosíthatnak a kreatív feladatokra.
  • Az MI etikus használata kulcsfontosságú lesz a könyvkiadás jövőjében.

A tézismondat kiválasztásakor fontos, hogy:

  • Tömör és egyértelmű legyen.
  • Vitára ösztönözzön.
  • Támogassa a téma relevanciáját.
  • Legyen összhangban a rendelkezésre álló bizonyítékokkal.

Amennyiben egy komolyabb témát akarsz írni, amit nem lehet 6-800 szóban letudni, akkor a tézismondat megfogalmazása után fontos, hogy a bejegyzésben kifejtsd és alátámaszd érvekkel.

Például:

  • Tényekkel és statisztikai adatokkal.
  • Szakértői véleményekkel.
  • Saját tapasztalatokkal.
  • Logikai érveléssel.

A cél, hogy meggyőzd az olvasót a tézismondatod helyességéről.


Bejegyzés írásra fel!


További bejegyzések marketinggel kapcsolatban:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése