Milyen egy jó bejegyzés?
Rövid, tömör és érthető. Az emberek ideje véges, ráadásul a digitális platformokon való tartalmak olvasásánál a figyelem kevésbé koncentrált, mint nyomtatott szövegnél (ezt kutatások is bizonyították). Ezért, amikor bejegyzést vagy cikket írsz, törekedni kell, hogy az ne legyen hosszabb 6-800 szónál.
Azonban nem csak a terjedelem a lényeg, hanem a szöveg felosztása is. Vagyis törekedni kell arra, hogy egy-egy bekezdés hossza 40-60 szó hosszúságú legyen. Ez szintén a digitális tartalomfogyasztás közbeni koncentrálási képességgel van összefüggésben.
Alkalmazz címsorokat
A címsorok segítik a tartalom átláthatóságát, ahogy abban is, hogy az olvasottak jobban értelmezhetőek legyenek. Ez szintén a digitális tartalomfogyasztás közbeni koncentrálási képességgel van összefüggésben.
Ismétlés
Észrevetted, hogy egy adott állítást eddig már háromszor ismételtem el? Az ismétlés többnyire olyan megoldás egy bejegyzésben, amivel a mondandót erősítjük, ezáltal a közvetíteni kívánt tartalom jobban megmarad az olvasóban.
Ne vidd túlzásba
Ezt az ismétlésre értem. Ha túl sokszor alkalmazod (a kulcsszavakhoz hasonlóan - ami amúgy a korrektorok rémálma, mint szóismétlés probléma), pont az ellenkező hatást éred el, ezért elég nagy lesz az esélye, hogy a tartalomfogyasztó félbehagyja az olvasást.
Ha jól alkalmazod az ismétlést, eléred a célodat, hogy az olvasó figyelme a szövegre összpontosuljon, mivel az ismétléssel meggyőzted, hogy ez olyan tartalom, amire neki szüksége van, ami segítséget tud neki adni arra a problémára, amit megoldani szeretne.
Jelen esetben arra, hogy milyen egy jó bejegyzés.
Tartalmi elemek
Erre nem térek ki, mivel nehéz meghatározni, hogy egy-egy bejegyzés adott téma esetében milyen tartalmi elemekkel rendelkezzen. Ez nagyban függ a téma feldolgozásának mélységétől. Amennyiben gyorsan használható tippeket szeretnél adni, nem kell doktori disszertációt, de még szakdolgozatot sem összehoznod.
Ahogy a bejegyzés elején írtam: rövid, tömör és érthető.
Amennyiben tudjuk, hogy a kifejteni kívánt témát nem lehet az ebben a bejegyzésben leírt séma szerint megírni, akkor a következőt tehetjük:
Tervezés
Tervezzük meg a bejegyzés felépítését. Kapni fogunk egy szerkezeti egységet. Adjunk minden főbb szerkezeti elemnek egy címet. Ezt követően minden címmel rendelkező elemet bontsunk további alcímekre. Amennyiben még mindig elég terjedelmesnek ígérkeznek a szövegek, próbáljuk meg még tovább bontani.
Figyeljünk arra, hogy három mélységnél tovább ne bontsuk! (cím, alcím, másodalcím - vagy: cím, címsor1, címsor2)
Nos, ha nagyon bő lével szeretnénk szöveget írni és ezért három mélységig tudunk szerkezeti egységeket létrehozni, a következő a feladatunk. Nézzük meg az első szintek szövegeinek hosszát. Amennyiben ezek már elérik a kívánt 6-800 szó terjedelmet, akkor nincs mit tenni, ez lesz a bejegyzés egy része. Vagyis a bejegyzést több részben publikáljuk, és minden rész végére oda lehet írni, hogy a következő ekkor és ekkor kerül közzétételre. (Visszatérő látogató szerzés, és minél többször tér vissza, annál elkötelezettebbé válik, annál könnyebben osztja meg az oldal tartalmait.)
Kategória
A kategória segít meghatározni a tartalomfogyasztónak, hogy milyen témát dolgozz fel adott bejegyzés, így eldöntheti, hogy számára releváns információkat tartalmazhat-e. Ez közel olyan, mint irodalomban a zsánerek és alzsánerek.
Címkék
Vannak egyezések a címkék és kategóriák között, azonban teljesen más funkcióval bírnak. A címkék azt hivatottak jelölni, hogy magában a tartalomban milyen témák kaptak helyet, mikre helyezte a hangsúlyt a szerző. A címkék általában inkább hívószók, horgok, amivel fel lehet kelteni az olvasó figyelmét a tartalomra.
Példa: kategória - lmbtq, címke - transzszex, szexualitás, szexuális élet, transznemű
Használj ütőképes tézismondatot
Ütőképes tézismondat
Példa témára: A mesterséges intelligencia (MI) hatása a jövő könyvpiacára.
Tézismondat: A mesterséges intelligencia forradalmasítani fogja a regényírást.
További lehetséges tézismondatok:
- Az MI automatizálni fogja a könyvkiadás nagy részét.
- Az MI könnyebbé fogja tenni a regényírást, de ezekhez fejlett technológiai ismeretek szükségesek.
- Az MI-nek köszönhetően az írók jobban összpontosíthatnak a kreatív feladatokra.
- Az MI etikus használata kulcsfontosságú lesz a könyvkiadás jövőjében.
A tézismondat kiválasztásakor fontos, hogy:
- Tömör és egyértelmű legyen.
- Vitára ösztönözzön.
- Támogassa a téma relevanciáját.
- Legyen összhangban a rendelkezésre álló bizonyítékokkal.
Amennyiben egy komolyabb témát akarsz írni, amit nem lehet 6-800 szóban letudni, akkor a tézismondat megfogalmazása után fontos, hogy a bejegyzésben kifejtsd és alátámaszd érvekkel.
Például:
- Tényekkel és statisztikai adatokkal.
- Szakértői véleményekkel.
- Saját tapasztalatokkal.
- Logikai érveléssel.
A cél, hogy meggyőzd az olvasót a tézismondatod helyességéről.
Bejegyzés írásra fel!
További bejegyzések marketinggel kapcsolatban:
- Ki fog engem olvasni? - Marketing tippek 1.
- Írói oldal - Marketing tippek 2.
- Ki fog engem olvasni? 2. – Marketing tippek 3.
- TikTok tippek íróknak – Marketing tippek 4.
- Miket posztolj íróként? 1. – Marketing tippek 5.
- E-könyv, mint marketingeszköz
- SEO kulcsszó - MARKETING TIPPEK 6.
- Az író, mint marketing- és sales menedzser
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése