2023. október 28., szombat

, , ,

SEO kulcsszó - MARKETING TIPPEK 6.


Sok helyen találkoztok azzal a mágikus szóval, hogy SEO.

Mit is jelent a SEO?

search engine optimization, azaz keresőoptimalizálás a weblap keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti "organikus" avagy nem fizetett keresési eredményekben.

A tartalmak vásárlókhoz való eljuttatása, vagyis hogy minél több embert irányítson adott oldalra abban a reményben, hogy vásárló lesz belőle.

Sokszor állítják azt, hogy a SEO-nál szintén be lehet állítani a célközönséget, azonban még ennek ellenére is igaz, hogy inkább hálós halászat ez, mint pecabotos. Sok hal akad fent rajta, azonban jó része nem az, amit ki akartunk fogni.

Vagyis az oldalra látogatók nagy részét nem fogja érdekelni az ott található tartalom. Vásárolni meg pláne nem fog.

Ez az első hátránya egy írói oldal esetében a SEO-nak, amennyiben nem az értékesítés a weboldal célja, hanem az ismertté válás. Ugyanis ez esetben teljesen más SEO megoldások kellenek, mint egy termék népszerűsítésénél, ráadásul nem lehet sablont alkalmazni. Átgondolt, megtervezett SEO szükséges, és ezt a tudást sajnos nem adják ingyen.

Ahogy már többször is írtam, a könyv, az írói tartalom nem egy 2000W-os robotgép különböző funkciókkal és tartozékkal. Így a kulcsszavas megoldás, a termék paramétereinek megadása nem megfelelő a SEO-ra, alkalmazása esetén minimalis lesz a keresőkben a találat.

És ahogy a ChatGPT és hasonló AI kiegészítesek terjednek, a kulcsszavakra kiélezett webes keresőmotorok háttérbe fognak szorulni, mivel az AI nem kulcsszavak alapján keres.


Ezért nem mindegy, hogyan épül fel egy weboldal, és hogy milyen tartalmak kerülnek fel rá. Ahogy egy történetnél, itt is nagyon fontos a struktúra, amit meg kell tervezni.

Már ha az a cél, hogy adott témára, ha valaki rákeres, akkor az író weboldalát szinten felhozza az első pár találati oldalon.

A kulcsszavas megoldás azért sem minden esetben megfelelő egy írói oldal számára (akkor sem, ha könyvet értékesít rajta), mivel a keresők nem mindig a releváns találatokat részesítik előnyben, hanem a szponzorált tartalmat. Ezért például egy "fantasy regény" kulcsszavas keresés esetében könyvkiadókat és terjesztőket fog elsődlegesen kihozni találatnak.

A fent leírtak miatt azt tudom javasolni, ha bármikor SEO-ra adnátok a fejeteket (vagyis felkértek valakit erre pénzért), járjatok utána, hogy milyen SEO-t akar nálatok alkalmazni.

Irodalmi oldal esetén eleve gyanakodni kell, ha fix megoldást kínál, ami másik 3000 oldalnál már eredménnyel bevált. Hát ilyen nincs, mivel minden író és alkotása, még ha minimálisan is, de eltérőek.

Akkor is érdemes elgondolkozni, ha WordPress alapú weboldalra piacvezető bővítményt javasol, amit beállít és onnantól kezdve szárnyalni fog a weboldalad látogatottsága. Hát nem!

Irodalmi oldalra teljesen felesleges. Ráadásul, ha az író nem járatos a SEO-ban, akkor mindig szakembert kell megkérni, hogy segítsen, az pedig egy folyamatos pénzkidobás.

Azt se hagyjuk figyelmen kívül, hogy a SEO szakembernek ismernie kell az irodalmat és a könyvpiacot ahhoz, hogy megfelelő tanácsot adhasson.

A Stílus és Technika által készített weboldalak esetében is a SEO-ért külön kell fizetni, ennek kialakítása csak részlegesen tartozik bele a weboldal készítésének alapárába.

https://www.stilusestechnika.hu/iroi-weboldal-keszites/

A Stílus és Technika 2024. elején SEO kulcsszó szövegíró kurzust indít, ahol megtanulhatod, hogyan kell kulcsszóra alapozva SEO optimalizált szöveget írni.


További marketing tippek az oldalon: Marketing

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése